tisdag 16 februari 2010

antichrist

igår var jag på bio

"Antichrist" av Lars von Trier. Jag vet inte om den var bra eller fruktansvärd eller både och. För så kändes den. Som att någonting inom en gick sönder och vällde ut i kroppen.
Jag satt längst bak i biosalongen, kroppen vred sig i vånda och jag svettades. Ville att filmen skulle ta slut. Orkade inte se mer. En riktigt "feel good"-film helt enkelt.


Brutal var den i alla fall. Så att man slutade andas ibland. Vi satt kvar i två minuter efteråt, tog djupa andetag, försökte gå ner till normal puls igen.


Lisa och jag gav den en femma, Elin en etta. Jag vet inte om jag rekommenderar den. Jag vet inte om jag önskar någon annan en sådan bioupplevelse. Men ändå. Den fick en femma av mig. Det måste betyda något.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar